אדיר הוא • נשלמו ההכנות לקליטת זוג מטוסי ה -f35i ה"אדיר" הישראלי

2 האנגרים גדולים ששימשו את מטוסי הנץ עד לפני זמן רב רב הוסבו לקליטת המטוס. גם כאן בשל מבנהו של המטוס היו צריכים להרחיב פתחים ולשנות דברים " גם בדבר הזה הוא אדיר" אומר רס"ן מ. האחראי על התחזוקה הטכנית, "צריך לטפל בו בכפפות של משי ואז הוא יתן את התמורה המלאה"
קובי פינקלר 2 Comment on אדיר הוא • נשלמו ההכנות לקליטת זוג מטוסי ה -f35i ה"אדיר" הישראלי

יכולותיו של המטוס גם בחתימה הנמוכה שהוא מותיר, גם באוויוניקה וגם בכמות ובאיכות הסנסורים שמים אותו גבוה מעל כולם. אין עוד יכולת כזו בעולם • בכיר בחיל: המטוס החדש הוא בעל יתרון איכותי עם 2 מדרגות מעל כל מה שנמצא בזירה ובעולם כולו

2 האנגרים גדולים ששימשו את מטוסי הנץ עד לפני זמן רב רב הוסבו לקליטת המטוס. גם כאן בשל מבנהו של המטוס היו צריכים להרחיב פתחים ולשנות דברים " גם בדבר הזה הוא אדיר" אומר רס"ן מ. האחראי על התחזוקה הטכנית, "צריך לטפל בו בכפפות של משי ואז הוא יתן את התמורה המלאה"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבסיס חיל האויר בנבטים עבדו אתמול במרץ. בדיוק בעוד שבועיים ימים ב 12.12 בשעה שתיים בצהרים ינחתו כאן שני מטוסי העל- או מטוסי העתיד כפי שמכנים אותם בחיל האויר . 901 ו 902 יהיו מספריהם. אז תירשם היסטוריה בתולדות חיל האויר "לארבעים השנים הבאות" כפי שאומרים בחיל.

"צריך להבין" אומר לנו בכיר בחיל "לא מדובר בעוד מטוס או בעוד כלי טיס. המטוס הזה ( ה –f35i ) או בשמו העברי האדיר, הוא משהו אחר שלא הכרנו עד היום ולא נכיר בשנים הבאות. אם עד היום היינו בדור השלישי והרביעי של המטוסים, המטוס הזה, לא רק שהוא דור חמישי הוא קפיצת דורות רבים קדימה. אין עוד כזו יכולת בכל העולם וישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתהיה מבצעית עם המטוס המתקדם הזה".

מפקד טייסת האדיר סא"ל יותם. שמוביל את כל המהלך מתחילת הדרך והיה שותף גם להקמת מערך הסופה אומר שיכולותיו של המטוס גם בחתימה הנמוכה שהוא מותיר, גם באוויוניקה (השם הכולל למערכות האלקטרוניקה והמחשבים בכלי טיס) וגם בכמות ובאיכות הסנסורים, שמים אותו גבוה מעל כולם. אין עוד יכולת כזו בעולם.

כדי להבין עד כמה משמעותי הוא המטוס הזה שרק בתחילת השבוע החליט הקבינט לרכוש עוד 17 מטוסים כמוהו ובסך הכל בסופו של התהליך יהיו למדינת ישראל 50 מטוסי אדיר, מביאים בחיל האויר את הנתון הבא:

"אם לתקיפה שלך יעד כל שהוא במעגל השלישי והרחוק או אפילו הקרוב היינו נדרשים לטייסת מטוסים ( 25 מטוסים), הן כדי לתקוף את סוללות טילי קרקע השומרות על יעד התקיפה, הן כדי להגן על המטוסים, הן כדי לתדלק והן כדי לבצע את המשימה הרי עם יכולותיו האדירות של המטוס החדש נוכל לעשות זאת עם ארבעה או חמישה מטוסים בלבד.

המטוס הזה מסוגל גם להגן על עצמו, גם לפגוע בטילי הקרקע המתקדמים ביותר, גם לשהות זמן רב יותר באויר (בשל הגובה הרב שהוא שוהה בו) וגם לתקוף בעצמה רבה".

"זוהי תפיסת עולם אחרת" מוסיף גורם בכיר אחר בחיל האויר " העובדה שיש לו חתימה נמוכה וקשה מאד לאתרו בשל המבנה המיוחד שלו, גם העובדה שהוא מסוגל גם לאסוף מידע וגם לתקוף וגם יכולותיו לעיבוד נתונים מהיר מעין כור היתוך מידע אדיר, מקנים לו את מעמדו".

במרכז האימון של האדיר משלימים את העבודה על ארבעה מאמנים שיכולים להכשיר את הטייסים בצורה הטובה והאיכותית ביותר בלי שעות טיסה רבות באויר " זה גם חוסך כסף, גם מונע את שחיקת המטוס וגם מאפשר לימוד בתנאים הטובים והבטוחים ביותר " אומר לנו קצין בטייסת האחראי על תיפעול המרכז.

הכל כאן סודי ביותר. הכל רק באישור אמריקני וכדי להבין את רמת שיתוף הפעולה בין האמריקנים לישראלים די לשמוע את חמשת הטייסים שעברו כבר את כל ההכשרה בארצות הברית. "דיברנו עם האמריקנים על כל פרטי הפרטים. ביקשנו המון והיום ניתן לומר שגם קיבלנו. בסופו של התהליך כאשר נצא לדרך בתחילת 2019 על המטוס יהיו מותקנים לצד המערכות האמריקניות גם מערכות תקשורת ומחשוב ישראליים כולל לוחמה אלקטרונית וזה בהחלט לא היה ברור בתחילת הדרך" מספר אחד הטייסים.

ואם תהיתם על מחירו של המטוס, אזי גם כאן נכונה לנו הפתעה " הוא זול יותר ממטוס ה f15i. אם מחירו של מטוס ה f15i נע סביב 110 מיליון דולר האדיר יעלה "רק" כ 98 מיליון דולר ובעתיד המחיר אפילו ירד.

המטוס לא יגיע לאף אחת מהמדינות הרלוונטיות אומרים בחיל האויר, "דבר שיקנה לנו , למדינת ישראל, אורך נשימה גם כדי לקלוט את המטוס, גם כדי ללומדו וגם כדי לשמור על יתרונו האיכותי של צה"ל. יש לנו חלון הזדמנויות עכשיו ואנחנו מקוים לנצל אותו להכנה ולהכשרה עד תום" אומרים בצבא.

2 האנגרים גדולים ששימשו את מטוסי הנץ עד לפני זמן רב רב הוסבו לקליטת המטוס. גם כאן בשל מבנהו של המטוס היו צריכים להרחיב פתחים ולשנות דברים " גם בדבר הזה הוא אדיר" אומר רס"ן מ. האחראי על התחזוקה הטכנית, "צריך לטפל בו בכפפות של משי ואז הוא יתן את התמורה המלאה".

בעוד שבועיים בדיוק כשמפקד הטייסת סא"ל יותם, מושבניק לשעבר, יעלה לראשונה על המטוס ויטיס אותו בשמי ישראל יבינו כולם היכן עצמתה החדשה של מדינת ישראל נמצאת. אכן אדיר הוא.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    צריך להשתחוות כשרואים אותו ???

  2. 1

    נא לצנן את דברי הרהב של כוחי ועוצם ידי:
    1. טורקיה היא אחת מהמדינות השותפות לפיתוח המטוס והיא מדורגת בדרגת שותפות אחת מעל ישראל
    וממילא המטוס יסופק גם לה, כולנו יודעים כי ההסכם עם טורקיה הוא שברירי ונועד להרויח זמן
    וכי בכל רגע נתון מדינה הפכפכית זו יכולה להצטרף באחת עם גדולי אוייבינו עם הנשק המתוחכם, כך שבראיה
    עתידית ישראל לא מבטיחה שום עליונות אווירית מול אויבותיה הפוטנציאליות
    2. לא ברור כלל עד כמה מטוס זה יוכל לעמוד במערכות הירוט המתקדמות הרוסיות שמוצבות כבר מבצעית
    בגבולות המדינה, וכן מול המערכות הרוסיות שבפיתוח
    3. מעניין אם במסגרת הסדר הישראלי החדש, יוצבו במושבי מטוס זה חיילות כמו שנעשה עכשיו באופן מדהים בשריון…
    4. אגב, האם למטוס זה יש גם יכולות כיבוי שרפות ביערות הכרמל?(…)

    לסיכום:
    מדינת ישראל גונבת מילים והגדרות של עקרי היהדות ועקרי האמונה בכדי להסיט את לב העם מהשענות על האמונה
    ומשווקת לאזרחיה כדורי הרגעה דמה תחליפיים בדמות מטוסי "אדיר" ושאר ירקות
    עם ישראל נשאר יצוק ואיתן באמונתו – "אדיר במרום שמו"